Leverans & Returer

Vi skickar samma dag eller nästa vardag med Post Danmark, då har du det 1-3 dagar efter att vi skickat!

Vi har naturligtvis 14 dagars full returpolicy. Om smycken inte är som förväntat skickar du bara tillbaka det och får tillbaka pengarna.

Frakt

Vi levererar alla våra varor via Post Danmark / Post Nord. Du kan välja mellan två olika leveransmetoder:

  • Till paket / postkontor (detta är gratis för alla våra hornprodukter, liksom alla smycken, och kostar 45 kr för Mjød)
  • Direkt till dörren med spår och spår (kostar från 35kr)

  • Till din arbetsadress (detta kostar från 35kr)

Vi levererar till Danmark, liksom de flesta länder i Europa. Vi levererar också till Färöarna och Grönland.

Beställningar till länder utanför EU kan omfattas av tullar och moms enligt landets regler.

Vanligtvis har du varorna inom 1-3 dagar (utomlands 3-6 dagar) efter att vi har lagt din beställning. Om du inte är hemma kan paketet hämtas på postkontoret.

Annullering

Som konsument har du 14 dagar att avbryta när du handlar hos oss.

Avbokningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera olika artiklar i en beställning, men de levereras individuellt, börjar tidsfristen från den dag du får den sista artikeln.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till Info@Ydale.dk eller använda standardavbrytningsformuläret, som du hittar längst ner i villkoren.

Du kan inte avbryta köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.

Avbokning av del av köpet

Om du köpte flera objekt från oss har du möjlighet att returnera en eller flera artiklar, även om de köpts i en ordning.

Observera att du inte får fraktkostnader om du avbryter en del av ditt köp.

Lämna tillbaka

När du berättar för oss att du vill avbryta ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss.

Du måste betala för att paketet ska returneras, och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte ångras:

Leverans av förseglade varor som inte är lämpliga att returnera av hälsoskydd eller hygieniska skäl och där förseglingen har brutits efter leveransen

Du kan köpa en returetikett här:

https://retur.pakkelabels.dk/ydale

Objektets skick när du returnerar det

Om objektet har förlorat värde och beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som behövdes för att bestämma objektets art, egenskaper och funktion, kan du bara återkräva en del av inköpspriset. Det belopp du kan återkräva beror på produktens handelsvärde, och i vissa fall kan det betyda att du bara kan återkräva fraktkostnaderna. Vi rekommenderar att du returnerar föremålet i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till försämrad produkt.

Återbetalning av inköpsbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka dina pengar. Om föremålet är nedsatt drar vi det belopp du ansvarar för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte några extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransform annan än den billigaste formen för leverans som vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag vi är har fått ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi kommer att återbetala pengarna med samma betalningsmetod som du använde för köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi får artikeln, såvida du inte skickar oss dokumentation för att få den tillbaka.

Varan skickas till:

Ydale.dk
Wæbersvej 15
4000 Roskilde

Vi får bara paket som skickas direkt till adressen.

garanti

När du handlar hos oss som konsument gäller bestämmelserna i köplagen för varuköp.
Detta innebär att du har rätt till klagomål i 24 månader.

Om ditt klagomål är motiverat, betyder det att du antingen kan reparera, bytas, återbetala pengar eller rabatt i pris, beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du upptäckt felet. Om du annonserar inom två månader efter att felet har upptäckts kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.

Om klagomålet är motiverat ersätter vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i rätt förpackning. Kom också ihåg att få ett leveranskvitto så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Varan skickas till:

Ydale.dk
Wæbersvej 15
4000 Roskilde

Vi får bara paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.