Allmänna handelsvillkor

Betalning

Du kan välja mellan två olika betalningsformer:
1. Dankort, Mastercard & Visa Electron

För att undvika stöld och andra säkerhetsrisker görs kortbetalningar via en tredje parts gateway.
Detta innebär att du säkert och enkelt kan betala med kort utan att någonsin ha din information i våra händer.
Detta är det säkraste och enklaste sättet att betala.
2. Mobil betalning.

Betalning har aldrig varit enklare (och säkert) Naturligtvis accepterar vi Mobile Pay. Detta väljs helt enkelt efter att du har gjort din beställning.

Vi skickar samma dag eller nästa vardag med Post Danmark, då har du det 1-3 dagar efter att vi skickat!

Vi har naturligtvis 14 dagars full returpolicy. Om smycken inte är som förväntat skickar du bara tillbaka det och får tillbaka pengarna.

Öl, vin och sprit får endast säljas till personer över 18 år

Frakt

Vi levererar alla våra varor via Post Danmark / Post Nord. Du kan välja mellan tre olika leveransmetoder:

- För paket / postkontor (detta är alltid gratis!)
- Direkt till dörren med spår och spår (kostar 35 kr)

Vi levererar till Danmark, liksom de flesta länder i Europa. Vi levererar också till Färöarna och Grönland.

Beställningar till länder utanför EU kan omfattas av tullar och moms enligt landets regler.

Vanligtvis har du varorna inom 1-3 dagar (utomlands 3-6 dagar) efter att vi har lagt din beställning. Om du inte är hemma kan paketet sedan hämtas på postkontoret.

Annullering

Som konsument har du 14 dagar att avbryta när du handlar hos oss.

Avbokningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera olika artiklar i en beställning, men de levereras individuellt, kommer tidsfristen att löpa från den dag du fick den sista artikeln.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till Info@Ydale.dk eller använda standardavbrytningsformuläret, som du hittar längst ner i villkoren.

Du kan inte avbryta köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.

Avbokning av del av köpet

Om du köpte flera objekt från oss har du möjlighet att returnera en eller flera artiklar, även om de köpts i en ordning.

Observera att du inte får fraktkostnader om du avbryter en del av ditt köp.

Följande varor är undantagna från ångerrätten:
Leverans av varor som sannolikt kommer att försämras eller bli föråldrade snabbt,

Lämna tillbaka

När du berättar för oss att du vill avbryta ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss.

Du måste betala för att paketet ska returneras, och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.

Vissa artiklar kan inte returneras med vanlig post. Detta gäller för: (infoga artikeltyper).

Kostnaden för att returnera dessa artiklar förväntas kosta högst: (infoga belopp).

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte ångras:

Leverans av förseglade varor som inte är lämpliga att returnera av hälsoskydd eller hygieniska skäl och där förseglingen har brutits efter leveransen

Objektets skick när du returnerar det

Om objektet har tappat värde och beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som behövdes för att bestämma objektets art, egenskaper och funktion, kan du bara återkräva en del av inköpspriset. Det belopp du kan återkräva beror på produktens handelsvärde, och i vissa fall kan det betyda att du bara kan återkräva fraktkostnaderna. Vi rekommenderar att du returnerar föremålet i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till försämrad produkt.

Återbetalning av inköpsbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka dina pengar. Om föremålet är nedsatt drar vi det belopp du ansvarar för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inga ytterligare leveranskostnader gäller i fall där du har valt en annan leveransform annan än den billigaste formen för standardleverans vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag vi är har fått ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi kommer att återbetala pengarna med samma betalningsmetod som du använde för köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi får artikeln, såvida du inte skickar oss dokumentation för att få den tillbaka.

Varan skickas till:

Ydale.dk
Wæbersvej 15
4000 Roskilde

Vi får bara paket som skickas direkt till adressen.

garanti

När du handlar hos oss som konsument gäller bestämmelserna i köplagen för varuköp.
Detta innebär att du har rätt till klagomål i 24 månader.

Om ditt klagomål är motiverat, betyder det att du antingen kan reparera, bytas, återbetala pengar eller rabatt i pris, beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du upptäckt felet. Om du annonserar inom två månader efter att felet har upptäckts kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.

Om klagomålet är motiverat ersätter vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i rätt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Varan skickas till:

Ydale.dk
Wæbersvej 15
4000 Roskilde

Vi får bara paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

Integritetspolicy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, tel. och e-postadress.

Vi registrerar och avslöjar den personliga information som behövs för att leverera föremålet till dig.
Vad delar vi med andra:

Dina personuppgifter används på följande sätt:

- Av oss, för att packa din beställning

- Skapa paketetiketter genom att skicka etiketter så att din beställning kommer

- Av Epay för att säkert hantera din betalningsinformation

Vi arbetar bara med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Personuppgifterna registreras hos Ydale.dk och lagras i fem år, varefter informationen tas bort.

Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företag bearbetar bara information för våra räkning och får inte använda den för sina egna ändamål.

Vi arbetar bara med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Datahanteraren på ydale.dk är Jesper S. Bendix.

Du har rätt att få information om vilken information vi behandlar om dig.
Om du tror att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall har vi en skyldighet att ta bort dina personuppgifter om du begär det. Det kan till exempel. vara om dina data inte längre behövs för det ändamål som vi skulle använda dem för. Du kan också kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@ydale.dk

överklaganden

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta oss via e-post. e-post: info@ydale.dk Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Centrum för klagomål
House of Names
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

Formulär för uttag av modell

(Detta formulär kommer att fyllas i och returneras endast om ångerrätten åberopas)

Till:

Ydale.dk
Wæbersvej 15
4000 Roskilde
Info @ Ydale.dk
Tel: 9390 9794
CVR: 29675120

Jag förklarar härmed att jag vill utöva ångerrätten i samband med mitt köpavtal på följande varor / tjänster:

__________________________________________________________________________________



Beställt på: _______________________________
Mottagen på: _______________________________

Konsumentens namn: ______________________________________________________________________

Konsumentadress: ___________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________

(endast om formulärets innehåll kommuniceras på papper)




Senast uppdaterad 24.05.2019